To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
bestofwhisky.pl
Forum koneserów i pasjonatów | Hejtujemy od 2005 roku

czyli 'pomocy!' - Kody na butelkach zamiast rocznika

mwj88 - Pon Lis 24, 2014 4:12 pm
Temat postu: Kody na butelkach zamiast rocznika
Witam. Na początku chcę nadmienić że jestem totalnym początkującym jeśli chodzi o whisky dlatego może pytanie które Wam zadam wyda wam się głupie, ale nie każdy od razu jest ekspertem. Otóż posiadam whisky Glenfiddich pure malt w zielonej butelce ze złotą etykietką. Nie ma na niej daty produkcji a jedynie kod LA 4252 1201 43. Co oznacza ten kod? i Jak sprawdzić datę produkcji tego whisky?
Ps: jeszcze małe jedno pytanie: czy whisky w butelkach miniaturowych np: Glenfiddich z początku lat 80 jest coś wart lub z wiekiem jest coraz więcej wart?
Proszę o rzeczową odpowiedź. Z góry dzięki:)

Pawloff - Pon Lis 24, 2014 4:57 pm

jeżeli identyczna jak na zdjęciu to w okolicach 1983

http://www.whiskybase.com...ddich-pure-malt


bywa, że jakiś kolekcjoner jest w stanie więcej zapłacić, musiałbyś pośledzić, czy pojawiała się na aukcjach i wystawić na zagranicznych serwisach. W Polsce ciężko powiedzieć, czy ktoś będzie specjalnie zainteresowany nabyciem takiego rarytasu po kolekcjonerskiej cenie, ale nigdy nie wiadomo, w każdym razie na polskich serwisach nie wstawisz...

Wiktor - Pon Lis 24, 2014 5:24 pm

mwj88 napisał/a:
czy whisky w butelkach miniaturowych np: Glenfiddich z początku lat 80 jest coś wart lub z wiekiem jest coraz więcej wart?

Coś wart jest, ale ile - to już zależy od konkretnej miniatury i stanu "zachowania" ;)

mwj88 - Pon Lis 24, 2014 5:42 pm

Pawloff napisał/a:
jeżeli identyczna jak na zdjęciu to w okolicach 1983

http://www.whiskybase.com...ddich-pure-malt